אף אוזן וגרון
סוגי טיפולים

ניתוח אף אוזן וגרון רפואי או אסתטי ב'עתידים מדיקל סנטר' צוות חדר ניתוח ומרדימים בכירים
ניתוח ברמה המקצועית והבטוחה ביותר, לילדים ולמבוגרים

הרופאים הכירורגים הבכירים, בתחום אף אוזן וגרון, בוחרים לנתח ב'עתידים מדיקל' סנטר' בזכות שתי סיבות עיקריות: רמת הבטיחות הגבוהה – צוות מרדימים בכיר ומנוסה: חדרי ניתוח המצוידים במכשור הרפואי ובמכשירי הניטור המתקדמים ביותר, לבטיחות מרבית של המטופל. 

ניתוחים בתחום אף אוזן וגרון מבוצעים ב'עתידים מדיקל סנטר' לתינוקות, לילדים ולמבוגרים.
חדרי הניתוח שלנו ערוכים לבצע את כל מגוון הניתוחים הרפואיים והאסתטיים, ביניהם: 

תיקון מחיצת האף 
מחיצת האף, בנויה מסחוס ועצם והיא אשר מפרידה את חלל האף לשני הנחיריים. ניתוח לתיקון מחיצת האף ( Septoplasty), נדרש כאשר יש הפרעה בנתיב האוויר, בעת נשימה מהאף. כתוצאה מכך יכולות להיגרם הפרעות נשימה, לרבות הפרעות נשימה בשינה ונחירות. 
סטייה של מחיצת האף ( Deviated Septum), יכולה להיות מולדת; כתוצאה ממכה חזקה או מתאונה.  
במסגרת ניתוח לתיקון סטייה, מבוצע חיתוך של המחיצה ומיקומה בצורה סימטרית, כדי לאפשר מעבר תקין של אוויר, דרך שני הנחיריים ודרכם החוצה.

תיקון חור במחיצת האף – חור במחיצת האף יכול להיגרם ממכה חזקה ומדלקות חוזרות ולגרום גם כן להפרעות בנשימה. במהלך ניתוח לתיקון חור במחיצה, נלקח סחוס ממקום אחר באף ובעזרתו מכסים את החור. 
ניתוחים לתיקון סטייה או חור במחיצה של האף מבוצעים בהרדמה מקומית או מלאה.

כריתת קונכיות האף
הקונכיות הן 3 בליטות בכל נחיר, הנמצאות ברקמת האף ותפקידן לסנן את האוויר שאנו נושמים  ולשמור על רמת לחות וטמפרטורה. כאשר הקונכיות גדושות מדי, על רקע של אלרגיה או דלקות חוזרות ונשנות, הן גורמות להפרעות בנשימה. ניתוח להצרת הקונכיות או לכריתה חלקית או מלאה של הקונכיות (Turbinoplasty), מסייע מאד לבעיות הנשימה של המטופל. אצל רב המטופלים, כורתים רק את הקונכייה הממוקמת בחלק התחתון של כל נחיר וכאשר נדרשת רק הצרה של הקונכיות, היא מבוצעת באמצעות צריבה של הרירית המצפה את  הקונכיות.
ניתוח להצרה או להסרת חלקית או מלאה של הקונכיות, מבוצע בהרדמה מקומית או כללית.
אצל חלק מהמטופלים נדרש ניתוח משולב לתיקון מחיצת האף ולהסרת הקונכיות.
צריבת רירית האף
התעבות של ריריות האף, כולל הרירית שמצפה את הקונכיות, יכולה להיגרם כתוצאה מנזלת אלרגית כרונית, דלקת כרונית, חשיפה לאוויר עשיר ברעלים ושימוש ממושך בטיפות אף הניתנות בתרסיס. התעבות ריריות האף גורמת להפרעה במעבר האוויר בשל חסימה חלקית של חלל האף. כאשר חסימת נתיב האוויר הופכת לקבועה, ההפרעה בנשימה פוגמת מאד באיכות חייו של הילד או המבוגר וגורמת לירידה באיכות השינה וכתוצאה מכך גם לירידה בתפקוד.  הטיפול המומלץ כולל כיווץ של רירית האף המבוצע באמצעות צריבת הרירית, בעזרת טכנולוגיה של גלי רדיו. הטיפול מסייע למעבר האוויר ומפחית נחירות למי שסובל מכך והפרעה בנשימה במהלך השינה.
צריבה של רירית האף מבוצעת בטיפול קצר מאד, בהרדמה מקומית.
ניתוח לכריתת שקדים
אחד הניתוחים הנפוצים מאד בילדות הוא ניתוח לכריתת השקדים (Tonsillectomy). השקדים הממוקמים בשני צידי הגרון, מהווים חלק ממערכת החיסון ומסייעים לגוף להילחם בחיידקים ובנגיפים החודרים דרך האף והפה. כתוצאה מזיהום חוזר ונשנה הגורם לדלקות שקדים, מתנפחים השקדים ולכן אצל ילדים הם גדולים יותר. שקדים מוגדלים יכולים לגרום להפרעה בנשימה, כולל להפרעות נשימה בשינה כגון נחירות ולעיתים גם להפסקות נשימה (דום נשימה בשינה). הפסקות נשימה בשינה עלולות לגרום לאיחור בגדילה והילד עלול לסבול מהפרעות בריכוז ובהמשך מקשיים בלימודים. שקדים מוגדלים עלולים לגרום גם לזיהומים חוזרים.
במקרים בהם גם לאחר טיפול אנטיביוטי חוזר בעקבות דלקות חוזרות, השקדים מוגדלים יתר על המידה וגורמים להפרעות בנשימה, מבוצע ניתוח לכריתת השקדים. הניתוח מבוצע ברב המקרים בגיל הילדות ולכן ההרדמה מלאה. 

ניתוח לכריתת אנדואידים (פוליפים) - "השקד השלישי"
אדנואידים או פוליפים, המוכרים יותר כ"שקד שלישי", ממוקמים מאחורי האף, בחלקו העליון של הלוע. כמו השקדים, גם האנדואידים מהווים חלק מהמערכת החיסונית וכתוצאה מדלקות חוזרות בגרון, הם גדולים יותר אצל ילדים בהשוואה למבוגרים. 
יש מקרים בהם אנדואידים מוגדלים חוסמים את נתיב האוויר באף וגורמים לקושי בנשימה ולבעיות נשימה בשינה ו/או לנזלת כרונית. אם אדנואידים מוגדלים, חוסמים גם את התעלה המאווררת את האוזן התיכונה, יצטברו נוזלים באוזניים והילד עלול לסבול מדלקות אוזניים חוזרות ומליקוי שמיעה. כאשר הילד סובל מהתסמינים הללו, ובאבחון מגלים אנדואיד מוגדל החוסם את נתיב האוויר, יומלץ ניתוח להסרת אדנואיד ( Adenoidectomy) . ברב המקרים הניתוח מבוצע רק לאחר גיל שנה ובדרך כלל  בין גיל 3 לגיל 4. 
ניתוח לכריתת ה"שקד השלישי" מבוצע בהרדמה מלאה. 

ניתוח "כפתורים" באוזניים
דלקות אוזניים חוזרות ונשנות והצטברות של נוזלים באוזניים הן תופעות שכיחות אצל ילדים ונגרמות 
כתוצאה מחסימה של התעלה המאווררת את האוזן התיכונה על ידי אנדואיד מוגדל.
בעקבות זאת עלול הילד לסבול גם מליקוי שמיעה וכתוצאה מכך מבעיות בהתפתחות הדיבור.
כאשר חלה ירידה משמעותית בשמיעה, עשוי רופא אף אוזן גרון להמליץ על ניתוח להכנסת "כפתורים" לאוזניים. ה"כפתורים" הן צינוריות זעירות המיועדות  למנוע הצטברות של נוזלים באוזן התיכונה ולאזן את הפרשי לחץ האוויר בין האוזן התיכונה לאוויר שבחוץ. במהלך הניתוח, יוצרים נקב קטן בעור התוף, לתוכו מוחדר ה"כפתור", במטרה ליצור פתח מהאוזן התיכונה החוצה, דרכו יתייבשו הנוזלים שהצטברו באוזן התיכונה. לאחר הניתוח הילד יוכל לשמוע טוב יותר ותחול הפחתה בתדירות דלקות האוזניים. הניתוח הפיך ובעת הצורך ניתן להסיר את הכפתורים ולאחות את הנקב.
ניתוח להחדרת "כפתורים לאוזניים מבוצע בהרדמה מלאה.

ניתוח לטיפול ב'לשון קשורה'/'לשון קצרה' ( Frenectomy) 
'לשון קשורה' היא פגם מולד, המתבטא בכך שהקרום המחבר בין הלשון לחלק התחתון של הפה (פרנולום) הוא קצר מאד. פגיעה תפקודית תתפתח בהתאם להפרעה ליכולת התנועתית של הלשון - בגיל הינקות התינוק יכול לחוות קושי ביניקה ובהמשך חייו יכול לחוות קושי באכילה ובדיבור.  
במקרים של פגיעה תפקודית, מבוצע חיתוך של קרום הפרנולום מהלשון, על מנת לאפשר ללשון תנועתיות מלאה. מידת החיתוך של הפנולום משתנה ממטופל למטופל, ובהתאם לכך יקבע גם סוג ההרדמה. כאשר נדרש חיתוך קטן הניתוח יבוצע תחת אלחוש מקומי בלבד וכאשר החיתוך עמוק יותר, הוא יבוצע בהרדמה מקומית או כללית. ניתוח Frenectomy נחשב לקצר מאד ותהליך ההחלמה מהיר מאד.
כריתת בלוטות הרוק

ניתוח לכריתה חלקית או מלאה של אחת מבלוטות הרוק, מבוצע בעיקר במקרים של גידול בבלוטת הרוק. ישנם שלושה זוגות של בלוטות רוק גדולות ובלוטות רוק קטנות הפזורות בחלקי הפה השונים.
סרטן בבלוטת הרוק או היווצרות של אבנים בבלוטת הרוק, מתפתחים ברב המקרים באחת משתי בלוטות הרוק הגדולות – הפארוטיס.  
הטיפול המקובל בגידול בבלוטת הפארוטיס, הוא ניתוח לכריתה חלקית או מלאה של בלוטת הפארוטיס בהתאם לגודל הגידול ומיקומו. כמו כן אם קיים חשש לגרורות בבלוטות הלימפה בצוואר כורתים גם אותן.  
ניתוח כריתת בלוטת הפארוטיס מורכב מאד היות שעצב הפנים עובר דרך בלוטת רוק זו והשאיפה היא לכרות את הבלוטה, ללא פגיעה בעצב הפנים. 
לעיתים רחוקות, מבוצעת כריתה של בלוטת הפארוטיס גם לאדם הסובל מאבנים בבלוטת הרוק, כאשר לא ניתן לרסקן ולשאוב אותן.
ניתוח כריתת בלוטת הפארוטיס מבוצע בהרדמה כללית


ניתוחים פלסטיים באף
ניתוח פלסטי באף נחשב למורכב מאחר שעל הכירורג הפלסטי המבצע את הניתוח מוטלת המלאכה לדאוג לפן האסתטי, זאת במקביל לשמירה על נתיב אוויר תקין שיאפשר נשימה מיטבית דרך האף.
מבחינה אסתטית, תיקון האף חייב להיות מותאם לתווי הפנים של המטופל ולא להראות מלאכותי או לא פרופורציונאלי לגודל ולמבנה הפנים.
בניתוחים פלסטיים רבים באף, בנוסף לתיקון האסתטי מבוצע גם תיקון במבנה הפנימי של האף על מנת לשפר את הנשימה.

שחזור אף 
ניתוח מורכב לשחזור אף שניזוק בעקבות תאונה; הסרת גידול שפיר או סרטני; ניתוח פלסטי כושל  או מום מולד. מטרת הניתוח היא לשחזר מבנים פנימיים או חיצוניים של האף כגון: סחוסים; מחיצה פנימית; קונכיות או הציפוי הפנימי של האף, כדי לאפשר מעבר תקין של אוויר בנשימה דרך האף. במקביל לתיקון המבני שמאפשר נשימה תקינה דרך האף, מבוצע גם תיקון אסתטי.


ניתוחים פלסטיים באוזניים (אוטופלסטיקה)

ניתוחים פלסטיים באוזניים מתקנים פגמים מולדים המשפיעים הן על מראה האוזניים והן על תפקודן וכן פגמים אסתטיים המתבטאים בחוסר של פרופורציות בין גודל ומיקום האוזניים לבין גודל הפנים.
הניתוחים הפלסטיים השכיחים יותר לעיצוב האוזניים הם:

  • הקטנת אוזניים גדולות ובולטות
  • במהלך הניתוח מבצעים חתך בצד האחורי של האוזן ומסירים עודפי סחוס מהאפרכסת ומעצבים אותה כך שהיא תהיה קטנה יותר ופחות בולטת. אצל רב המנותחים שעוברים הקטנת אוזניים הניתוח כולל גם הצמדה של האוזניים לראש 
  • הצמדת אוזניים בולטות

ניתוח הצמדת אוזניים מיועד למי שבתהליך התפתחות האוזניים, לא נוצר אצלו הקפל הפנימי של האוזן והאוזניים רחוקות באופן משמעותי מהראש. גם בניתוח זה החתך הוא מאחורי האוזן ובמסגרת הניתוח יוצרים קפל ומקבעים את האוזניים בצמוד לראש.

במקרים רבים מבוצע ניתוח משולב לעיצוב האוזן, הכולל הצמדה והקטנת אוזניים. 
שני הניתוחים אינם משפיעים על איכות השמיעה והם מבוצעים בדרך כלל לאחר גיל 10, הגיל בו האוזניים מפסיקות לגדול.
ניתן לעבור ניתוח להקטנת אוזניים או להצמדת אוזניים בהרדמה מקומית או מלאה.

 

הבחירה של המנתח/ת שלך לבצע את הניתוח ב'עתידים מדיקל סנטר' מבטיחה לך:

  • מחויבות לבריאותך ולביצוע ההליך הניתוחי ברמה הרפואית הגבוהה ביותר ובתנאים הנוחים ביותר בעבורך. 
  • צוות חדר ניתוח מיומן - הצוות הרפואי שיעמוד לצד המנתח/ת שלך כולל: מרדים ותיק ומקצועי וצוות אחיות חדר ניתוח בעלות ניסיון רב בניתוחי אף אוזן וגרון וניתוחים אסתטיים
  • לשימוש המרדימים, אנו מעמידים מערכות ניטור אוטומטיות וציוד מתקדם, על מנת להבטיח לך הרדמה בטוחה. 
  • לשעת חרום, המרכז הרפואי תמיד מאויש בצוות אחיות טיפול נמרץ.
  • חדרי ניתוח בפיקוח ובאישור של משרד הבריאות. 
  • טכנולוגיות רפואיות מתקדמות המאושרות על ידי ה- FDA האמריקאי; ה- CE האירופאי ומשרד הבריאות בישראל.
  • חדר התאוששות המותאם לשהייה של עד 23 שעות, בהשגחה קפדנית של צוות אחיות.
  • חדרי ה- V.I.P שלנו כוללים כל מה שדרוש לך על מנת להחלים: השגחה רפואית; פרטיות; ארוחות איכותיות המוזמנות מחברת קייטרינג ועיצוב נעים ונוח.
  • תנאי תשלום נוחים - פריסה של 3 תשלומים, ללא ריבית והצמדה. 
  • נוחות מקסימלית גם למלווים – חדר המתנה מעוצב עם כורסאות נוחות; מסך עדכון על תחילת וסיום הניתוח; טלוויזיה, שתייה קרה וחמה; עמדה להזמנת מונית; קרבה לבתי קפה,  מסעדות ורשתות פארם.